woensdag 7 oktober 2009

Nieuw haakproject/ New Crochet Project



Soms valt alles zo netjes op zijn plaats:
  • Onze verwarmingsketel is al ruim een week stuk en in afwachting van een nieuwe is het nu af en toe best koud, vooral 's avonds
  • Ik heb een heleboel restanten dikke breikatoen liggen (in allerlei kleuren) die ik best eens zou willen wegwerken, dat schept ook weer wat ruimte (voor nieuwe voorraden?!)
  • Ik kijk regelmatig met bewondering naar allerlei mooie haakprojecten op diverse blogs en krijg dan erg veel zin om ook eens zoiets te maken
  • Ik had dringend behoefte aan een nieuw project om lekker mee bezig te zijn

En opeens viel alles op zijn plek: ik ga een sprei voor over de bank haken van die restanten dikke katoen en als het koud is kan je die sprei ook lekker om je heen slaan. De vraag was nog even of ik gewoon rechte strepen zou haken of dat ik Attic24's Neat Ripple Pattern zou gebruiken. Op zich ben ik meer een rechte-strepen-mens, maar het Ripple Pattern ziet er ook erg leuk uit en het is afwisselender haken, dus ik heb gekozen voor het laatste. Ik ben begonnen met een proeflapje; Attic24's uitleg is heel duidelijk, dus het wees zich eigenlijk allemaal vanzelf. Dus nu ga ik aan het grote project beginnen en ik heb er erg veel zin in!

I've seen so many beautiful crochet projects recently (on blogs and in Ravelry) that I was tempted to start one myself too. And because

  • I have a lot of cotton in my stash that I could use for such a project
  • our sofa could do with a throw that could double as a blanket when it's cold
  • I would love to do a big colourful project,

I realized that now is the perfect time to get started. I've decided to use Attic24's Neat Ripple Pattern and I'm really looking forward to working on this project!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten