donderdag 25 maart 2010

Textielfestival Leiden





Vandaag ben ik naar het Textielfestival in de Pieterskerk in Leiden geweest (het duurt nog t/m zondag 28 maart). Er waren een heleboel mooie dingen te zien op allerlei gebieden die met textiel te maken hebben, maar ook omdat ik nogal een voorkeur heb voor toegepaste textielkunst (bij voorbeeld verwerkt in kleding) vond ik vooral de 'Trachtenpunk'-serie van Susanne Bisovsky heel inspirerend vanwege de manier zij handwerk gebruikt in heel moderne kleding. Op de foto zie je de 'Couture Perlentop' van Susanne Bisovsky (Foto: Wolfgang Zajc).
Handwerk verwerkt in oude klederdrachten was er trouwens ook te zien, net als twee 'collages' van een heleboel kleine merklapjes gemaakt door leden van de vereniging Merkwaardig.
Tenslotte heb ik ook nog 6 kleuren Venne Cottoline aangeschaft (het was erg moeilijk kiezen, want er waren nog veel meer mooie kleuren). Het is een garen dat uit 60% katoen/ 40% linnen bestaat en ik ben van plan er met een dubbele draad van te gaan breien. Wat ik ga maken weet ik nog niet precies (wat het kiezen van de kleuren nog wat moeilijker maakte), maar het gaat vast heel mooi worden!

Today I visited the Textielfestival (Textiles Festival) in the old Pieters-church in Leiden. I enjoyed watching the images of the 'Trachenpunk'-series by Susanne Bisovsky, some real traditional costumes from the Netherlands and other countries, cross stitch samplers and other types of embroidery, and much more. And I couldn't resist buying these 6 scones of Venne Cottoline yarn (60% cotton, 40% linen), it was hard to choose from the many yummy colours available!

1 opmerking:

  1. Leuk! Kon zelf niet gaan dus leuk om er iets over terug te lezen en dat je het tof had.

    BeantwoordenVerwijderen