dinsdag 4 januari 2011

Eind december & begin januari




Eind vorig jaar (dat klinkt meteen al heel lang geleden) reisden we op donderdag een paar uur op en neer voor de verjaardag van Jongste Zus, waar het heel gezellig kletsen en breien was (zelfs zo gezellig dat ik aan het eind van de dag constateerde dat ik eigenlijk wat te ver door was gebreid en dus maar weer 15 cm. uithaalde).
Na licht blocken naaide ik de 2 uiteinden aan elkaar tot een cowl, die nu bij het dragen heerlijk warm en zacht aanvoelt.

Op Oudjaarsavond werden er zoals altijd de nodige spelletjes gedaan.
Later die avond heb ik nog een tijd vrolijk edelweissen zitten uithalen (die in de foute kleur) en mazen (in de goede kleur) en dat verliep heel voorspoedig tot ongeveer een uur voor middernacht. Ik wist meteen weer waarom ik het losknippen van de oude edelweissdraadjes ook al weer liever overdag deed, toen ik om 11 uur 's avonds tot mijn schrik een keer dwars door een steek van de gele ondergrond knipte... Zoals gezegd, dat was even schrikken, maar ik begon maar meteen aan het herstelwerk, zodat dat nog voor middernacht achter de rug was en we het vuurwerk konden gaan bewonderen!
As you can see, my new cowl is finished and I love wearing it, it's so soft and warm!
I've also been working on is my edelweiss-sweater, removing the old edelweisses (the ones in the wrong color) but unfortunately, on December the 31st - exactly one hour before midnight - I managed to accidentally cut not only a bit of edelweiss thread but a bit of the yellow yarn of the sweater as well. Aaaaargh! However, I decided to repair it right away, so that was done in time for me to enjoy watching the fireworks at midnight :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten