donderdag 3 juni 2010

Lezen en breien en zo



De laatste dagen heb ik me zodra het even kon bezig gehouden met een poging tot het breien van een sok. Nee, dat zeg ik fout. De laatste dagen heb ik me als het even kon bezig gehouden met een heleboel pogingen tot het breien van een sok. Eigenlijk wilde ik graag de Tabby Cat Socks (een patroon van Beate Zäch) gaan breien, maar het leek me een goed idee om eerst eens een 'gewoon' paar sokken te gaan breien om dat ook eens gedaan te hebben. Uiteindelijk, na de nodige sokken-brei-instructiefilmpjes op YouTube te hebben bekeken en verschillende sokkenpatronen eens uit te hebben geprobeerd (en weer te hebben afgekeurd), heb ik besloten om eerst gewoon het Tabby Cat Sock patroon te breien maar dan zonder de kattenkoppen en te kijken hoe dat gaat. En daar ben ik dus net mee begonnen.
Verder heb ik in zeer korte tijd (want wegleggen lukte bijna niet!) 'Zondaarskind' van Marion Pauw gelezen.
En om in bloedstollende sfeer te blijven zie je hier ook nog een foto die werd gemaakt tijdens het Eindfeest op de school van Jongste Dochter; bij dit spel moest je proberenafgehakte armen opvangen als die plotseling naar beneden vielen. Tja...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten