vrijdag 19 november 2010

Sokken en een pakje/ Socks and a Parcel





Noodgedwongen gebeurt er hier niet veel op handwerkgebied, maar tussendoor wat sokken breien lukt nog wel. De Hundertwasser-sokken zijn inmiddels af, en tijdens het breien daarvan had ik al bedacht dat ik ook best eens edelweiss-sokken zou kunnen maken (voor bij mijn edelweiss-trui, die nog steeds niet af is, trouwens). Het breien van de edelweiss-sokken verloopt voorspoedig, de eerste is nu bijna af. Zodra de tweede ook af is, ga ik nog een paar edelweisssokken breien, maar dan met groen als basiskleur. Op een groene ondergrond wordt het contrast met de lichte edelweissen wat groter en zullen ze, denk ik, nog wat beter te zien zijn. En een mens kan nooit genoeg edelweisssokken hebben, toch?
Verder arriveerde er vandaag een pakket met een bestelling die ik bij de Spinnerij had gedaan(waar men onder andere een enorme hoeveelheid borduurkussenpakketten in het assortiment heeft). Uit dat assortiment had ik na het nodige wikken en wegen twee kussenpakketten gekozen. Het kussen met de meesjes in de sneeuw lijkt me een ideaal project voor in de kerstvakantie, ik verheug me er nu al op. En het huis in de bergen wordt mijn project voor volgend jaar tijdens de zomervakantie in Oostenrijk. Ik zie me daar in gedachten al zitten, in mijn edelweisstrui en edelweissokken, bordurend aan dit kussen! Tijdens de afgelopen zomervakantie (in Duitsland) heb ik ook al met veel plezier aan een kussen geborduurd.

Om al die kussenborduurwerken ook te kunnen verwerken tot echte kussens, heb ik bij de Spinnerij meteen een behoorlijk aantal kussenhoesjes-met-rits gekocht. Nu is het wachten op de kerstvakantie, om de tot nu toe geborduurde kussens af te maken.

As soon as I finished my Hundertwasser-socks, I cast on for a pair of Edelweiss-socks, to go with my Edelweiss-sweater (which - by the way - still isn't finished). After this first pair of Edelweiss-socks, I want to knit myself another pair, using green as the background colour. I would think that if I use green as the background color, the contrast between the two colours will be more pronounced, which will make the edelweisses better visible. And besides, a girl can never have enough Edelweiss-socks, right?

Today, the postman brought me this box, containing(among other things) the material for two new cross-stitch cushion projects that I ordered from de Spinnerij. I plan on making the birds-cushion during the Christmas-holidays and I will save the other one for our Summer-holidays in Austria, next year. It seems like a very appropriate project for a vacation in Austria and I very much enjoyed my cross-stitch cushion project during this year's Summer holidays.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sokken zijn dat geworden, de hundertwasser. Die kleuren vind ik zo mooi...wie weet koop ik binnenkort daar wel wol van, maar eerst nog wat stash wegbreien.
    Prachtig dat geel voor de edelweiss-sokken, die worden trouwens ook heel mooi.
    En dan die borduurpakketen, ook al zo mooi.
    Voorlopig kun je wel weer vooruit.

    Dank je wel voor je reactie bij mijn laatste blog over de blauwgestreepte sokken. Het is inderdaad heel erg leuk om sokken te breien, een verslaving kan ik wel zeggen.

    Groetjes,
    Anna Martijne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig, die sokken met inbreiwerk.

    BeantwoordenVerwijderen