zondag 17 juni 2012

Nog een vest (en nog meer sokken)



Ik moest wel lachen om Miriams comment onder mijn vorige post, want inderdaad, mijn Lotus vest is minder kleurig dan wat ik meestal maak. Maar bij dit ontwerp vond ik rustige kleuren het beste passen, en lichtgrijs vind ik een hele mooie kleur, het is echt een van mijn favoriete kleuren. En inderdaad, grijs past bij alle kleuren, vind ik ook.
Maar om te laten zien dat ik nog steeds ook erg van kleurrijk houd, laat ik hier meteen mijn nieuwe project zien. Ik brei dit vest van Lana Grossa 'Taglia', een soort gebreid lintgaren. Omdat het een kleurrijk geheel is, houd ik het verder heel simpel. Het achterpand, de mouwen en 1 voorpand zijn af; ik kan nu even niet verder, omdat ik nog geen knopen heb gekocht voor dit project. En omdat ik nog geen knopen heb, weet ik niet hoe breed ik de knoopsgaten moet maken.
Omdat ik nog niet weet wanneer ik knopen kan gaan kopen, ben ik voor de tussentijd maar even aan een nieuw paar sokken begonnen (van Lang 'Supersoxx'). Vanmiddag kon ik zelfs even buiten zitten breien, voordat het te koud werd, heel aangenaam was dat!

Here you see my two current knitting projects; a cardigan that I'm making up as I go (out of Lana Grossa 'Taglia'), and a nice simple pair of socks (out of Lang 'Supersoxx').

2 opmerkingen:

  1. Oh, maar dit is een leuk (en kleurrijk :) ) vest! Heb je er al eens over gedacht om zelf knopen te maken? Met Fimo moet dat kunnen, het is zelfs wasbaar. Als je googlet vind je vast tutorials. Ik wil dit zelf ook nog een keertje gaan doen, lijkt me zó leuk, zelfgemaakte (en dus unieke) knopen (in alle kleuren die je je maar bedenken kunt ook nog eens hè).

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Miriam, dat is inderdaad een goed idee, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. 1 van mijn eerste gedachten daarbij is wel dat ik me een beetje zorgen maak over hoe stevig de Fimo knopen zouden zijn als je het vest in de wasmachine zou stoppen. Of misschien moet je dat dus gewoon niet doen. Als het me niet lukt om geschikte knopen te vinden, dan ga ik het gewoon eens proberen, die knopen van Fimo; bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen