zondag 17 mei 2009

Tuinen/gardens

Hoewel de RHS Chelsea Flower Show pas dinsdag voor het publiek wordt geopend, begint de BBC vanavond al met uitzendingen vanaf en over de Chelsea Flower Show. Vanavond is dat 'maar' 1 uitzending, maar de rest van de week zijn het er steeds 2 of 3 per dag, dus dat is smullen voor de tuinliefhebber. Om alvast in de stemming te komen heb ik mijn favoriete tuinboeken weer eens doorgebladerd en ben ik 'Elizabeth and het German Garden' (geschreven door Elizabeth von Arnhim en voor het eerst gepubliceerd in 1898) gaan herlezen. Door te googelen op Elizabeth von Arnhim kwam ik er ook achter dat zij ook de auteur is van 'The Enchanted April', iets wat ik me meteen kon voorstellen. Het boek heb ik niet gelezen, maar de film vond ik geweldig.

On Tuesday the RHS Chelsea Flower Show will be open for the public, but this evening the BBC will already start broadcasting from and the about the show. All through the week there will be at least 2 programs on t.v. about this flower show. All this inspired me to browse through my favourite garden books again and also to reread 'Elizabeth and her German Garden' by Elizabeth von Arnhim (who, I read, is also the author of 'The Enchanted April', on which one of my favourite films is based) (must read the book some day!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten