maandag 10 december 2012

Little Lopi Hoodie






What? No socks?! you may say. And it’s true, this time I didn’t finish a pair of socks, but a little lopi hoodie! I finished the biggest part of this hoodie yesterday, during the very interesting and fun Little Lopi Hoodie workshop by Ragga Eiriksdottir at Penelope Craft. I didn’t completely finish the hoodie yesterday, because I didn’t dare to do the steeking part (which is where you cut the stitches) when there was no more daylight left at the end of the day. So I waited until today and then did the steeking, and it all went well. I’m very happy with the result. Sam, one of my youngest daughter’s Totally Spies dolls kindly modeled the hoodie for me! As you can see I also bought Ragga’s ‘Knit your own lopapeysa’-DVD.


Nee, deze keer zowaar geen sokken! Gisteren volgde ik de Little Lopi Hoodie workshop door Ragga Eiriksdottir bij Penelope Craft, en daar maakten we dus een kleine ‘hoodie’ (vest met capuchon). Ik heb ‘m gisteren niet helemaal afgemaakt, want op het eind volgde het ‘steeken’ (waarbij je een gedeelte van het breiwerk openknipt, in dit geval om er een vestje van te maken en om de capuchon open te knippen) en dat knippen durfde ik aan het eind van de dag niet meer te doen zonder goed licht. Maar vandaag ging het prima, en ik vind ‘m zo leuk, mijn kleine hoodie. Sam, 1 van de Totally Spies poppen van Jongste Dochter showt de hoodie! En je ziet ook dat ik Ragga’s ‘Knit your own lopapeysa’-DVD maar meteen heb aangeschaft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten